Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 11 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Výuková pomůcka demonstrující principy WiMAX sítí
Bláha, Dominik ; Ráb, Jaroslav (oponent) ; Ščuglík, František (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce přibližuje základní principy technologie WiMAX a tedy i standardu IEEE 802.16. Jsou zde popsány základní techniky speci kované v tomto standardu na fyzické a linkové vrstvě ISO/OSI síťového modelu. Jedna kapitola je zde také věnována srovnání technologií LTE a WiMAX 1.5. Jiná kapitola přibližuje vývoj WiMAXu v USA, Rusku a situaci WiMAXu v ČR. K práci je přiložena animace vytvořená pro prostředí Adobe Flash, která tuto technologii demonstruje.
Hodnotí žáci 2. stupně základních škol a nižšího stupně gymnázií jako atraktivnější reálné zoologické preparáty nebo jejich modely?
Moudrý, Jakub ; Mourek, Jan (vedoucí práce) ; Janštová, Vanda (oponent)
Tato práce má za cíl, za pomoci dotazníkového šetření a preferenčního testu, zjistit preference žáků 2. stupně základních škol a nižšího stupně gymnázií pro různé typy výukových pomůcek pro přírodopis. Preferenční test byl proveden na reálných zoologických preparátech (kapalinové válce, případně preparáty zalité do pryskyřice) a na odpovídajících 3D výukových modelech, zhotovených z plastu, případně z dalších modelovacích hmot. Výzkum navazuje na diplomovou práci zkoumající stejné preference u studentů vyššího stupně gymnázií (Šibravová, 2016). Hlavním cílem je tedy rozšířit tuto problematiku i na mladší žáky a vzájemně porovnat výsledky obou věkových skupin. Snažil jsem se zjistit, zda a jak se mění preference v průběhu věku žáků a je-li tedy potřeba i přizpůsobovat výběr učebních pomůcek pro danou věkovou skupinu žáků. Nejprve proběhl pilotní výzkum na jedné třídě nižšího stupně gymnázia. Poté jsem oslovil šesté a sedmé třídy na základní škole či odpovídající třídy nižšího stupně gymnázia v Praze. Celkový počet respondentů byl téměř 200 žáků. Dále následovalo statistické zpracování a vyhodnocování dat. Výsledky ukázaly, že u žáků základních škol a nižšího stupně gymnázia jsou lépe hodnoceny 3D výukové modely než odpovídající reálné zoologické preparáty. Tedy přesně naopak, než je tomu u studentů...
Fyzikální pomůcky vytvořené 3D tiskem
KLOFÁČ, Patrik
Cílem diplomové práce je vytipování, navrhnutí, vytvoření a ověření vlastních výukových modelů a pomůcek do výuky fyziky. Modely a pomůcky jsou vybírány podle rámcově vzdělávacího programu pro druhý stupeň základní školy. Již vytvořené modely jsou ověřeny a popsány, popřípadě zmodifikovány.
Software Solution for Geometric Constructions
Magurová, Lucia ; Pangrác, Ondřej (vedoucí práce) ; Šejnoha, Jiří (oponent)
Práce prezentuje program, pomocí kterého je možné vizualizovat konstrukční úkoly zadané postupem. Je určen zejména pro žáky základních a středních škol. Program byl psán v programovacím jazyce C#, v platformě Windows Forms sloužící k vytvoření grafické aplikace. Inspiruje se softwarem GeoGebra ale zaměřuje se víc na postup konstrukce než samotnou konstrukci. Jeho hlavní složkou je práce se základními geometrickými objekty, jako jsou bod, přímka a kružnice. Dále obsahuje možnost vytváření nových geometrických objektů pomocí již zavedených. Dokáže najít průsečíky dvou základních objektů. Umí najít vícenásobné řešení průsečíků a pracovat s nimi. V práci se nachází i několik příkladů geometrických úloh, jakož i ukázek jejich řešení pomocí aplikace. Práce pojednává také o tom, jak lze program využívat jako výuková pomůcka při výuce ve škole i při domácí přípravě.
Výuková pomůcka demonstrující principy WiMAX sítí
Bláha, Dominik ; Ráb, Jaroslav (oponent) ; Ščuglík, František (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce přibližuje základní principy technologie WiMAX a tedy i standardu IEEE 802.16. Jsou zde popsány základní techniky speci kované v tomto standardu na fyzické a linkové vrstvě ISO/OSI síťového modelu. Jedna kapitola je zde také věnována srovnání technologií LTE a WiMAX 1.5. Jiná kapitola přibližuje vývoj WiMAXu v USA, Rusku a situaci WiMAXu v ČR. K práci je přiložena animace vytvořená pro prostředí Adobe Flash, která tuto technologii demonstruje.
Montessori pomůcka jako nástroj podpory grafomotorického vývoje dítěte předškolního věku s Downovým syndromem
KAMENICKÁ, Petra
Bakalářská práce se věnuje tématu Montessori pomůcka jako nástroj podpory grafomotorického vývoje dítěte předškolního věku s Downovým syndromem. Teoretická část bakalářské práce je rozdělena do čtyř kapitol. První kapitola je zaměřena na jedince s Downovým syndromem. Druhá kapitola se věnuje vývoji dítěte předškolního věku a specifiky vývoje dítěte předškolního věku s Downovým syndromem. V třetí kapitole jsou podrobně popsány jednotlivé principy pedagogiky Montessori. Poslední kapitola je zaměřena na předškolní Montessori zařízení v České republice. Hlavním cílem bakalářské práce bylo zjistit, v jakých oblastech může adaptovaná výuková pomůcka vyrobená podle principů Marie Montessori rozvíjet grafomotoriku u dětí předškolního věku s Downovým syndromem. Prvním dílčím cílem bylo na základě rozhovoru s pedagožkami zjistit, jakou část Montessori materiálu je vhodné rozpracovat. Druhým dílčím cílem bylo analyzovat proces práce dětí s originální pomůckou M. Montessori rozvíjející grafomotoriku. Třetí dílčí cíl byl zaměřen na výrobu adaptované výukové pomůcky podle principů M. Montessori, která bude rozvíjet oblast grafomotoriky u dětí s Downovým syndromem. Čtvrtým dílčím cílem bylo ověřit pomůcku v praxi. V souladu se čtyřmi zvolenými dílčími cíli byly stanoveny čtyři výzkumné otázky. K dosažení stanovených cílů byly v bakalářské práci využity techniky kvalitativního výzkumu. Ke sběru dat byla v praktické části využita metoda polostrukturovaného rozhovoru s pedagožkami z Dětského Montessori centra, zúčastněné pozorování a individuální práce s dívkami s Downovým syndromem a nakonec byla použita metoda sekundární analýzy dat dokumentů obsahujících sepsané postupy práce s originálními Montessori pomůckami zaměřenými na rozvoj grafomotoriky. Výzkumné šetření probíhalo od ledna do začátku dubna roku 2015 v Dětském Montessori centru v Českých Budějovicích. Cílovou skupinu tvořily dvě dívky předškolního věku s Downovým syndromem a tři pedagožky Montessori centra, se kterými jsem vedla rozhovor. Výsledkem mé bakalářské práce jsou originální vlastnoručně vyrobené výukové pomůcky založené na pedagogických principech M. Montessori, které jsou zaměřeny na oblast grafomotoriky v předškolním věku. První adaptovaná pomůcka se skládá ze šestnácti karet s grafomotorickými prvky. Tato pomůcka je určena ke správnému zafixování tvarů grafomotorických prvků a může sloužit jako předstupeň nácviku psaní velkých tiskacích písmen. Druhá z pomůcek je zaměřena na správný úchop a je vyrobena ve dvou modifikacích. Tyto modifikace se liší druhem materiálu, který dítě vkládá do plata od vajec. Obě pomůcky splňují principy a zásady Montessori pedagogiky. Na základě pozorování bylo zjištěno, že každá z ručně vyrobených pomůcek rozvíjí stanovené kategorie - navození špetkového úchopu, zlepšují orientaci na ploše, přispívají k uvolnění ruky a jejich prostřednictvím je možné získat správné představy o tvarech grafomotorických prvků. Výsledky výzkumného šetření poukazují na to, že pomůcky byly pro dívky přínosné. Dívky pracovaly s pomůckami systematicky podle zavedených postupů, vždy dokončily započatou činnost. Při práci s první pomůckou dívky získaly správné představy o tvarech grafomotorických prvků, pomocí zraku a hmatu. Druhá pomůcka přispěla u dívek k navození správného špetkového úchopu a k rozvoji hmatového vnímání. Obě pomůcky také podporovaly schopnost orientace dívek na pracovní ploše.
Ochrana obyvatelstva výuková pomůcka pro seniory
DOLEŽALOVÁ, Barbora
Ochrana obyvatelstva výuková pomůcka pro seniory Tématem diplomové práce je "Ochrana obyvatelstva výuková pomůcka pro seniory." Teoretická část práce pojednává o systému vzdělávání seniorů, jakým způsobem mohou rozvíjet svou osobnost i v pokročilejším věku a tím dospět k seberealizaci. V práci je také popsán jak pohled do historie ochrany obyvatelstva tak i její současný stav. Je totiž důležité uvědomit si neustálý vývoj této oblasti, zejména v přístupu k rizikům a hrozbám, jež nás obklopují, jejich analýzám a následným opatřením. Předpokladem pro efektivní fungování bezpečnostního systému jsou vhodná legislativní opatření. Důležitou součást tvoří bezesporu také preventivně výchovná činnost v oblasti ochrany obyvatelstva a požární ochrany zaměřená na občany. V práci je uvedena i klasifikace mimořádných událostí a úkoly k provedení ochrany obyvatelstva. V teoretické části je popsána také spolupráce na mezinárodní úrovni. Cílem práce bylo vytvořit edukační materiál pro seniory, zaměřený na ochranu obyvatelstva a zpracovaný na základě dostupných informací a literatury. V jeho důsledku tedy zvýšit informovanost seniorů v oblasti, kdy může být ohrožen jejich život, zdraví či majetek. Ke splnění cíle bylo potřeba vybrat základní a zároveň důležité informace z dostupných zdrojů. Jednalo se zejména o základní pojmy z oblasti ochrany obyvatelstva, klasifikaci mimořádných událostí a jak se v daných situacích chovat. Dále bylo nutné vytvořit dotazník, obsahující otázky týkající se právě předmětu ochrany obyvatelstva ve vztahu k samotným obyvatelům seniorům. Dotazník byl aplikován u seniorů navštěvující klub seniorů Šance v Týně nad Vltavou a následně byla ověřována normalita rozdělení znalostí. V návaznosti na zlepšení informovanosti seniorů z výše zmíněného klubu byl vytvořen blok tří přednášek, kdy byla seniorům objasňována problematika ochrany obyvatelstva, zejména ve vztahu k jejich sebeochraně. Kapitola "Výsledky" obsahuje zhodnocení dotazníkového šetření. Prezentovány jsou jednotlivé otázky a jejich grafické vyhodnocení. Pomocí matematické a deskriptivní statistiky bylo ověřováno, zda znalost seniorů v oblasti ochrany obyvatelstva má rozdělení znalostí blízké normálnímu rozdělení. Hypotéza byla ověřena a přijata. Výsledkem této práce je edukační pomůcka, která je blíže specifikována v kapitole "Výsledky". Kompletní verze výukové pomůcky je součástí příloh, kde se mimo jiné nacházejí i prezentace, které byly použity k přednáškám v klubu seniorů Šance. Výstupní materiál bude sloužit jako informační pomůcka pro seniory navštěvující klub seniorů Šance. Další možností využití výukového materiálu je elektronická podoba, kdy bude tento materiál k dispozici na webových stránkách města Týn nad Vltavou a poskytne potřebné informace nejen seniorům, ale i ostatním občanům, kteří projeví nad vybranou problematikou zájem. Zájem o elektronickou podobu výukové pomůcky projevila také základní škola Hlinecká v Týně nad Vltavou.
Význam stimulace smyslového vnímání u dětí se zrakovým postižením v předškolním věku
NOHAVOVÁ, Lenka
Bakalářská práce se věnuje tématu Stimulace smyslového vnímání u dětí se zrakovým postižením v předškolním věku. Teoretická část bakalářské práce je členěna do čtyř kapitol. První kapitola je zaměřena na jedince se zrakovým postižením, vývojem dítěte v předškolním věku se zabývá druhá kapitola, další kapitola se věnuje předškolnímu vzdělávání dětí se zrakovým postižením a poslední kapitola se zabývá smyslovým vnímáním u těchto dětí. Hlavním cílem mé bakalářské práce je rozpracovat již stávající část školního vzdělávacího programu (ŠVP) pro předškolní vzdělávání Mateřské školy pro zrakově postižené zaměřenou na smyslové vnímání a vytvořit výukovou pomůcku. Dílčím cílem této bakalářské práce je zjistit prostřednictvím rozhovoru s pedagogy, jakou část ŠVP v oblasti smyslové výchovy je vhodné rozpracovat. Druhým dílčím cílem je vyrobit výukovou pomůcku, která bude přínosem pro rozvoj smyslového vnímání u dětí se zrakovým postižením v předškolním věku. Třetím dílčím cílem je ověřit výukový materiál v praxi. V souladu se stanovenými cíli jsou zvoleny tři výzkumné otázky. K dosažení stanovených cílů jsou ke zpracování bakalářské práce využity techniky kvalitativního výzkumu. Ke sběru dat v praktické části této práce je použita metoda polostrukturovaného rozhovoru s pedagogy. Na základě zjištěných informací z rozhovorů se dále odvíjelo výzkumné šetření. Další použitá metoda je metoda sekundární analýzy osobní dokumentace vybraných dětí se zrakovým postižením v předškolním věku. Poslední metoda využitá při výzkumném šetření je metoda zúčastněného pozorování a přímé práce s dětmi se zrakovým postižením. Vzhledem k dílčím cílům byly vytvořeny kategorie pozorování. Výzkumné šetření probíhalo v období od ledna do konce měsíce března roku 2014 v Mateřské škole pro zrakově postižené v Českých Budějovicích. Cílovou skupinu, která je předmětem zkoumání, tvoří pedagogové a děti se zrakovým postižením v předškolním věku. Výsledkem mé bakalářské práce jsou dvě vlastnoručně vyrobené výukové pomůcky zaměřené na rozvoj hmatového vnímání. Na základě pozorování bylo zjištěno, že obě dvě pomůcky rozvíjí stanovené kategorie pozorování. Vytvořené pomůcky přispívají u dětí se zrakovým postižením v předškolním věku k rozvoji nejen hmatového vnímání, ale také jemné motoriky, řeči a komunikace, zrakového vnímání, paměti a myšlení. První pomůcka také podporuje rozvoj matematických představ a druhá rozvoj představ o lidském těle. Výsledky výzkumného šetření poukazují na to, že obě dvě pomůcky byly pro děti přínosné. Děti se při práci s pomůckami učí pracovat systematicky, dokončovat činnosti, samostatně se rozhodovat. Při práci s první pomůckou se učí spoléhat na svůj hmat, rozvíjí si slovní zásobu, trénují geometrické tvary a počítání. Při práci s druhou pomůckou se učí hmatem rozeznat různé druhy materiálů a povrchů, rozvíjí si slovní zásobu, zrakem rozeznávají barvy, získávají představu o lidském těle, trénují skládání těla z jednotlivých částí. Na základě pozorování je možné říci, že je práce dětí s výukovou pomůckou ovlivněna několika faktory. Jak bylo zjištěno, na výkon dětí má vliv pozornost, pracovní prostředí, dostatek času na práci, opakování a shrnování činností, denní doba a bdělost dítěte, motivace a zájem dítěte. Aktuálně je na trhu poměrně velké množství pomůcek, které podporují rozvoj hmatového vnímání. Všechny nabízené pomůcky ale nejsou vždy vhodné pro dítě s různým zrakovým postižením. Mým cílem bylo vyrobit takovou pomůcku, která je svým způsobem originální a splňuje všechna potřebná kritéria.
Interaktivní výuka vybraných témat z algebry na SOU s využitím matematických programů - rovnice, finanční matematika
KOCUM, Václav
Tato diplomová práce obsahuje dvě základní témata při vzdělávání studentů na středních odborných učilištích (dále jen SOU). Prvním tématem jsou rovnice, které tvoří základní stavební kámen studia matematiky a jejichž chápání je tedy nutnou podmínkou k úspěšnému zvládnutí studia. Druhým tématem je finanční matematika, které žákům poskytuje základní znalosti z této oblasti a vymezuje zásadní pojmy. Úspěšný absolvent SOU je tedy seznámen s pojmy, které bude potkávat každý další den.
Výuka rasové a národnostní problematiky v hodinách zeměpisu na základní škole
HORKÁ, Šárka
Cílem diplomové práce je náhled do výuky rasové a národnostní problematiky v hodinách zeměpisu na základní škole. První část práce se zabývá průzkumem výuky této problematiky na vybraných základních školách různých krajů České republiky. Další část tvoří kritická didaktická analýza dostupných učebnic a pracovních sešitů zeměpisu pro 2. stupeň ZŠ. Druhá část diplomové práce obsahuje vlastní návrh výukového materiálu s tematikou rasové a národnostní problematiky.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 11 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.